لندن در حال به راه انداختن یک «جنگ خاکستری» با مسکو است 

رئیس سابق سازمان اطلاعات انگلیس در خصوص راه اندازی جنگ خاکستری بین لندن و مسکو هشدار داد.

لندن در حال به راه انداختن یک «جنگ خاکستری» با مسکو است که جامعه انگلیس در آن مشارکت خود را درک نمی‌کند. این را ریچارد دیرلاو، رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس MI-۶ به پولیتیکو گفته است.

او گفت: اگر کسی را در اینجا در بریتانیا در خیابان متوقف کنید و از او بپرسید که آیا فکر می‌کند ما در حال جنگ هستیم، او به شما نگاه می‌کند که شما دیوانه هستید. اما ما در حال جنگ هستیم، ما در حال جنگ با روسیه هستیم، و من دیرلاو سعی می‌کنم این را به مردم یادآوری کنم.

او حجم هزینه‌های دفاعی لندن را برای دفع «تهدیدات احتمالی مسکو و پکن» ناکافی خواند.

رئیس سابق MI۶ همچنین از رهبری انگلیس به دلیل «شکاف بین بیانیه‌ها و اقدامات» انتقاد کرد. 

پیش از این، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده بود که لندن آماده کمک به برلین در زمینه تحویل احتمالی موشک‌های دوربرد تاروس به رژیم کی‌یف است. 

همچنین روزنامه تایمز انگلیس نوشت: انگلیس و کشور‌های اروپایی می‌خواهند درگیری در اوکراین را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ادامه دهند تا صنعت دفاعی خود را توسعه داده و بدون توجه به موضع واشنگتن به ارائه کمک به مقامات کی‌یف ادامه دهند. تاکنون انگلیس نتوانسته چیزی ملموس به اوکراین ارائه دهد، زیرا ذخایر تسلیحاتی این پادشاهی به پایان رسیده است. در همین راستا، لندن با درخواست کمک نظامی به رژیم کی‌یف به برلین نزدیک شد. علاوه بر این، مقامات لندن در حال مذاکره با سایر کشور‌ها در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار